CARA UNTUNG BELI BUKU

  • 0
Saya suka membaca buku, terutamanya buku-buku yang berkaitan dengan kewangan, pelaburan dan bisnes. Kebanyakan koleksi buku-buku saya jenis ini diterbitkan oleh PTS dan TrueWealth.

Harga buku-buku PTS selalunya berpatutan dan sering pula menawarkan diskaun. Tapi kalau beli banyak, kadang-kadang saya sanggup tunggu pesta buku. Sebab kos penghantaran yang terkadang agak mahal, sampai makan diskaun yang ditawarkan.

Manakala buku-buku TrueWealth pula harganya agak mahal, selalunya RM30 ke atas. Jarang pula ada diskaun. Kalau ada diskaun besar, memang saya tak akan lepaskan peluang untuk borong.


Bagi saya beli buku ini tak rugi walaupun harganya agak mahal. Tapi kalau dapat beli dengan harga diskaun, lebih untung lagi.

Saya sendiri sangat jarang beli buku tanpa diskaun. Kalau tak ada diskaun, saya sanggup tunggu bila nanti ada promosi.

Kalau beli online, pertimbangkan juga kos penghantaran. Jangan sampai kos penghantaran makan diskaun. Tapi kalau dah nak sangat dan tak kisah pasal harga, balun je.

Sekian bebelan saya kali ini. Eh, korang baca sampai habis ke apa yang saya tulis ini?

Cuba komen sikit sebagai sokongan dan dorongan, saya nak kenal follower tegar saya.

Atas kesudian anda memberi sokongan dan dorongan, saya dahulukan dengan ucapan terima kasih dan jazakumullahu khayran.

RFS
Pembaca sekali gus penjual buku (dan juga ebook)

Ini ebook berbayar ---> mudahsimpanduit.blogspot.com
Ini pula yang percuma ---> bit.ly/1MCURFH

P/S: Ini gambar tahun 2012 masa saya nak kemas dan susun buku atas rak. Sekarang ada 2 rak besar warna putih macam ini.

No comments:

Post a Comment