KOLEKSI TERBAIK BUKU-BUKU HARTANAH

  • 1
Ramai orang sanggup menghabiskan banyak wang dan masa bagi membayar hutang rumah (beratus ribu dan berpuluh tahun) tetapi kedekut melabur sedikit wang dan masa untuk membeli dan membaca walaupun hanya sebuah buku sebagai panduan membeli rumah. Pelik kan?

Saya harap anda yang sedang baca post ini bukan orang seperti itu. Hargai nilai wang dan masa yang kita ada dengan membaca sekurang-kurangnya satu buku sebelum membeli rumah pertama ataupun rumah-rumah yang seterusnya.


Mitos dalam hartanah

Mitos tentang hartanah ada macam-macam. Ada yang cakap:
+ Rumah ini aset
+ Harga rumah selalu naik
+ Lebih baik beli daripada menyewa
+ Kawasan ini hot, situ suam, sana sejuk
+ Jangan beli rumah daripada pemaju
+ Rumah subsale lagi untung dan kurang risiko
+ Rumah lelong banyak perangkap dan berhantu
+ Harga rumah tengah tinggi, nak beli tunggu masa jatuh nanti
+ Ekonomi sedang tenat, sesiapa beli rumah masa ini akan melarat.
+ Dan banyak lagi

Kalau dengar apa orang cakap, macam-macam komen ada. Kalau yang disampaikan itu betul, alhamdulillah. Tapi kalau salah, tak ke kasihan sesiapa yang percaya dan terima bulat-bulat.

Kalau nak ilmu yang tepat dan bertanggung jawab, ambil daripada orang yang betul dan dengan cara yang betul pula.

Antara sumber rujukan saya sejak mula belajar dulu adalah buku, ebook, blog (Abang Ensem, Shafie Bustan, Rohaniah Noor, Tuan Bri dan lain-lain) dan seminar yang kebanyakannya tidak terlampau mahal (tak lebih RM100).

Saya sendiri membaca tidak kurang daripada 12 buku, 3 ebook dan menyertai 3 kali seminar hartanah sebelum membeli rumah pertama di Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan Darul Khusus.

Kalau anda tak tahu atau keliru nak mula dari mana? Saya syorkan baca buku-buku ini. Saya sedia membantu anda bagi mendapatkannya.

Senarai harga asal buku-buku ini adalah seperti berikut:

1. MBR RM35
2. BRK RM29
3. Langsaikan Pinjaman RM19.90
4. 40 Soalan RM29.90

Harga yang saya tawarkan kalau beli satu per satu adalah:
1. MBR RM35
2. BRK RM29
3. Langsaikan Pinjaman RM16
4. 40 Soalan RM26

Belum termasuk pos.

Tapi kalau ambil 3 tajuk ke atas semestinya harga boleh nego lagi.

Kalau berminat, pilih tajuk buku yang anda kehendaki. Kemudian hantar mesej ke h/p saya di talian 0192129076 guna WhatsApp atau Telegram. Nanti saya bagi best price.

PERCUMA bonus senilai RM50 bagi yang ambil 3 tajuk ke atas.

Terima kasih.


RFS

1 comment:

  1. Tn, ada lagi tak buku2 ni.

    Fb saya Aeinna Musa - 013 357 3153

    ReplyDelete