PENGALAMAN PERTAMA MENYERTAI LELONGAN AWAM

  • 0

Apartment Desa Jati, Nilai pada harga rizab RM45k sahaja. Oh! Murahnya. Sebagai perbandingan, suri saya baru sahaja membeli 1 unit di sini secara sub sale pada harga RM65k. Alhamdulillah, unit tersebut telahpun disewakan pada kadar RM575 sebulan.

Memandangkan saya agak lewat menjumpai iklan di atas, maka saya tidak sempat melakukan persediaan bagi menyertai lelongan awam bagi unit tersebut. Rupanya seorang rakan saya menyertai lelongan awam bagi unit tersebut. Saya bertanya kepadanya sekiranya dibenarkan mengikutinya bagi mempelajari sesi lelongan awam secara langsung melalui pengalaman. Alhamdulillah, beliau membenarkan saya mengikutinya.

Lelongan awam bagi unit tersebut dianjurkan oleh RHB Bank di NSTP, Jalan Riong, Bangsar. Daripada sekian banyak hartanah yang diiklankan, hanya 3 sahaja yang dilelong. Itupun semua terjual secara rundingan (kawtim), tanpa perlawanan. Manakala hartanah yang lain, semua called off. Termasuklah hartanah yang kawan hendak masuk membida. Hu hu hu... 

Alhamdulillah, walau bagaimanpun kami mendapat pengalaman yang begitu berharga daripada sesi lelongan awam semalam.

No comments:

Post a Comment