GUNAKAN KEMUDAHAN ONLINE BANKING

  • 0
Salah satu kemudahan yang sangat membantu urusan kita dengan pihak bank pada hari ini adalah kemudahan perbankan atas talian (online banking).

Dengan kemudahan ini kita boleh jimat masa (tak perlu beratur), jimat tenaga (tak perlu memandu kereta atau menunggang motor) dan bahkan jimat duit (tak perlu bayar parking).

Urusan transfer duit, bayar ansuran hutang kereta dan rumah, bayar bil api air, bayar caruman takaful, bayar yuran taska atau sekolah anak dan banyak lagi. Kesemua ini boleh buat depan komputer atau bahkan cukup dengan hp sahaja.

Namun begitu, percaya atau tidak, masih ramai yang tak gunakan sepenuhnya kemudahan ini. Sama ada sebab tak tahu cara ataupun memang tak nak guna sebab tak percaya dan rasa tak selamat.

Ada juga yang berkira tak nak bayar sedikit caj yang tak seberapa (bagi sesetengah transaksi), tapi sanggup habiskan masa yang sebenarnya lebih berharga.

Kalau tak tahu, boleh belajar macam mana nak buat. Kalau tak nak atas apapun sebabnya, kena ada anjakan paradigma. Mudah-mudahan perkongsian ini sedikit sebanyak boleh jadi pencetus dan membuka minda.

Sekian. Terima kasih. Care to share.

RFS

P/S: Dulu saya pun bayar instalment rumah kat mesin CDM. Saya tiada akaun simpanan dengan bank itu. Pernah sekali tu, punyalah beratur panjang, bila sampai giliran saya, out of order. :'(

No comments:

Post a Comment