EMEL DARI PEMBACA EMEL KEWANGAN BERSIRI

  • 0
Dapat reply daripada salah seorang pembaca emel kewangan bersiri saya. Jemput baca.

Waalaikummusalam tuan.

Alhamdulillah dan terima kasih banyak-banyak sebab tuan masih sudi berkongsi ilmu kewangan dengan saya.

Menurut rekod saya, kali terakhir saya terima emel dari tuan adalah pada 23 Februari 2016. Sudah lebih sebulan tidak menerima emel dari tuan.

Walau bagaimanapun, saya sentiasa membaca status dan perkongsian tuan di Facebook dan saya telah lama menetapkan see first dan close friends. Tetapi mungkin disebabkan kekangan waktu dan kerja, saya jarang dapat respon setiap status dan perkongsian tuan.

Untuk pengetahuan tuan, walaupun saya jarang respon di facebook setiap status dan perkongsian tuan, tetapi saya sentiasa berusaha untuk mengamalkan setiap ilmu yang saya dapat dari tuan.

Selain itu saya juga banyak kongsikan ilmu-ilmu tersebut kepada staff dan para pekerja di tempat saya berkerja.

Untuk makluman tuan, saya sekarang berkerja di sebuah kilang di Petaling Jaya.

Kebanyakan pekerja di kilang ini adalah ibu-ibu tunggal yang mempunyai masalah keluarga, termasuklah berkaitan kewangan. Bahkan sesetengah mereka sudah terjebak dengan hutang Ah Long. Lebih separuh dari gaji mereka setiap bulan adalah untuk membayar hutang Ah Long.

Selain itu, ada juga sesetengah staff di tempat kerja saya yang mempunyai gaji ribuan ringgit sebulan. Masih berstatus bujang dan sudah berkerja bertahun-tahun. Tetapi, duit gaji mereka habis entah ke mana.

Melalui ilmu-ilmu yang saya dapat dari tuan, alhamdulillah sedikit-sebanyak saya kongsikan dengan mereka. Semoga kita sama-sama dapat manfaat daripada apa yang kita lakukan.

Saya juga berharap dan bermohon kepada Tuhan agar saya dan kita semua terhindar dari masalah kewangan dan lain-lain masalah yang mungkin berat untuk kita hadapi.

Oleh itu, besarlah harapan saya agar tuan dapat terus berkongsi ilmu dengan saya. Saya juga mengucapakn ribuan terima kasih kepada tuan atas apa yang tuan kongsikan selama ini. Semoga Tuhan memberkati tuan. Insyaallah.

P/S: Bagi yang berminat melanggan emel kewangan bersiri daripada saya, boleh langgan kat sini ---> bit.ly/1MCURFH

No comments:

Post a Comment