RUMAH HARGA BAWAH RM100K DI SELANGOR

  • 1
Kawan baik saya nak jual rumah beliau di Apartment Buginvilla, Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung. Beliau nak jual rumah ini sebab nak pindah ke Puncak Alam.


Apartment Buginvilla ada beberapa blok dengan keluasan 650kps dan 750kps. Yang nak dijual ini ada di tingkat 1 (atas ground floor) dengan keluasan 750kps.

Saya tak familiar sangat dengan kawasan ini. Apa yang saya tahu kat situ ada Pasaraya Tesco. Jaraknya dalam 5km sahaja. Kalau nak ke KL atau Shah Alam pula dalam 45 minit. Pintu tol pun dekat sangat, dalam 3-4km sahaja.


Orang nak beli mesti nak tahu harga kan? Harga pernah tanya jurunilai paling tinggi boleh dapat RM85k. Tapi kawan saya nak jual lagi murah daripada itu. RM75k sahaja. Itupun boleh nego lagi sikit-sikit. Yang penting dapat terjual dengan cepat sebab perlu duit untuk rumah baru kat Puncak Alam sana.

Sekarang unit ini sedang disewakan sebuah rumah dalam keadaan kosong dengan kadar sewa RM300/bulan sejak 2 tahun lepas. Keluar sahaja penyewa ini, sewakan RM400/bulan insya-Allah boleh dapat. Kalau nak sewa lagi tinggi, tambah sedikit perabot macam dapur, mesin basuh dan peti ais, boleh up lagi. Tak perlu yang baru, bagi yang second tapi masih elok pun dah ok.

Jangan percaya sangat cakap cakap saya ini. Cuba iklankan sendiri kat Mudah atau iBilik. ^_^

Kalau ada yang berminat nak beli untuk buat rumah sewa memang sesuai sangat.

Kalau ada yang berminat, bincang dulu dengan pasangan (bagi yang dah kahwin) dan mak ayah. Jangan lupa juga solat istikharah 2 rakaat dan baca doa minta pencerahan pada Allah SWT.

Kalau rasa dah mantap dan berminat nak beli, baru hantar mesej ke WhatsApp saya di talian 0192129076. Nanti kita bincang lebih lanjut details rumah ini dan macam mana proses seterusnya.

RFS

P/S: Nak belajar beli rumah 2 tahun sekali macam Tuan Wahi Abd Rashid? Klik ---> bit.ly/kitbelirumah







1 comment: